loading...

لوله پلی اتیلن دوجداره

بازدید : 117
دوشنبه 30 خرداد 1401 زمان : 9:26

چیلر

هنگام انتخاب چیلر، مطابقت عملکرد، عملکرد و مشخصات چیلر با شرایط و وضعیت استفاده از تجهیزات بسیار مهم است. اگر از این کار تطبیق غفلت کنید، ممکن است عملکرد مورد انتظار را در هنگام کارکرد واقعی نشان ندهد و همچنین ممکن است تجهیزات خنک شونده و خود چیلر مشکلاتی ایجاد کند.

علاوه بر مشکلاتی که در دمای تنظیم شده و مقدار حرارتی که باید خنک شود، ارتفاع بالابر لوله‌ای که اجسام خنک‌شده و چیلر را به هم متصل می‌کند ممکن است به دلیل ضخامت، طول و شکل لوله‌کشی تغییر کند، بنابراین انتخاب نوع چیلر امکان‌پذیر نیست. در مقایسه با سایر تجهیزات ساده است.

برای انتخاب صحیح چیلر ابتدا دمای آب در گردش را مشخص کنید و سپس از محیط نصب روش خنک کاری هوا خنک یا آب خنک آن را مشخص کنید.

پس از تعیین ظرفیت خنک کننده از تجهیزات خنک کننده و ظرفیت پمپ، می توانید به سراغ انتخاب چیلر بروید. مهم است که در حین تأیید شرایط استفاده با این فرآیندها، یک انتخاب انجام دهید.

ظرفیت خنک کننده چیلر

ظرفیت خنک کننده مقدار مهمی است که می تواند به عنوان راهنمای محدوده دمای عملیاتی برای اینکه چیلر آب سرد چقدر می تواند جسم مورد نظر را خنک کند (شیئی که قرار است خنک شود) استفاده شود. واحد ظرفیت خنک کننده چیلر ثابت است و معمولاً بر حسب W (وات) بیان می شود. با این حال، محاسبه با kcal/h آسان‌تر است، بنابراین از kcal/h برای ارائه توضیح در اینجا (1kW=860kcal/h) استفاده می‌کنیم.

شرایط مختلفی بر اساس اینکه این مقدار به عنوان یک محیط گرمایی استفاده می شود و ظرفیت آن چقدر است ثابت و محاسبه می شود. با این حال، عناصر دیگری نیز وجود دارد، مانند زمانی که جسمی که قرار است خنک شود، خود گرم شود و زمانی که تفاوت زیادی با دمای اتاق وجود دارد و زمانی که درجه گرما زیاد است، بنابراین به بیان دقیق، برخی از جنبه‌ها وجود دارد که درک آنها دشوار است. اما روش زیر به عنوان یک روش محاسبه تقریبی استفاده می شود.

کولرهای خشک: ویژگی های عملکرد و انواع دستگاه ها

درای کولر یا کولر خشک ، یک دستگاه فن است که برای خنک کردن مایع خنک کننده با دمیدن هوای بیرون استفاده می شود. هم در سیستم های تهویه مطبوع کوچک - فن کویل چیلر و هم در شرکت های بزرگ صنعتی استفاده می شود. در این صفحه می توانید اطلاعات اولیه در مورد خشک کن ها و همچنین لیستی از معروف ترین سازندگان این دستگاه ها را بیابید.

متاسفانه فن کویل ها هم معایبی دارند. این شامل:

اندازه های سیستم بزرگ با توجه به ابعاد چشمگیر سیستم فن کویل چیلر، نصب آن تنها در ساختمان های بزرگ توصیه می شود.

کیفیت پایین فیلتراسیون فیلترهای تصفیه هوا که در واحدهای فن کویل تعبیه شده اند، بسیار بدتر از آنالوگ ها در سیستم های اسپلیت کار می کنند.

پیچیدگی بالای نصب با توجه به ابعاد و وزن زیاد سیستم های فن کویل چیلر، زمان و تلاش زیادی برای نصب آنها صرف می شود

سیستم های فن کویل چیلر به دلیل مزایای متعددی نسبت به سیستم های اسپلیت سنتی محبوب هستند. از جمله مزایا عبارتند از:

مقیاس پذیری فاصله بین واحدها در سیستم های اسپلیت به دلیل مبرد مورد استفاده در آنها از 15 متر بیشتر نمی شود. در عین حال، فاصله بین چیلر و فن کویل می تواند بیش از صدها متر باشد، که باعث می شود در صورت لزوم، سیستم را به راحتی گسترش دهید.

تطبیق پذیری. بر خلاف سیستم های تهویه مطبوع در سیستم های اسپلیت استاندارد، واحدهای فن کویل قادرند در تمام طول سال بدون توقف کار کنند.

ایمنی. واحدهای فن کویل بسیار ایمن تر از مبرد گازی مورد استفاده در سیستم های اسپلیت هستند.

هنگام انتخاب واحد فن کویل، پارامترهای دستگاه زیر باید در نظر گرفته شود:

نوع (کاست، کف، دیوار یا کانال)؛

قدرت (حداقل شاخص در وات را می توان با ضرب مساحت اتاق تهویه مطبوع در 100 به دست آورد).

بهره وری انرژی (فقط مربوط به سیستم های تهویه مطبوع بزرگ است، زیرا واحدهای فن کویل مقدار زیادی برق مصرف می کنند).

سطح نویز (توصیه می شود از دستگاه هایی با فن های بی صدا استفاده کنید که سطح نویز آنها از 60 دسی بل تجاوز نمی کند).

دو نوع اصلی سیستم های فن کویل چیلر وجود دارد:

سیستم تک منطقه ای عمدتاً برای سرویس‌دهی مناطق بزرگ با توزیع یکنواخت گرما استفاده می‌شود، زیرا تمام واحدهای فن کویل تک مدار متصل به آن به طور همزمان گرم و خنک می‌شوند.

سیستم چند منطقه ای از واحدهای فن کویل با مبدل های حرارتی دو مداره استفاده می کند که به شما امکان جداسازی منبع آب سرد و گرم را می دهد. دستگاه های موجود در چنین سیستمی می توانند به طور همزمان دمای هوای مختلفی را در اتاق های مختلف ارائه دهند.

کمپرسورهای کم مصرف

همانطور که می دانید نوع کمپرسورهای مورد استفاده برای دقت برنامه بارگذاری چیلر اهمیت زیادی دارد. به طور سنتی، چیلر های با ظرفیت بالا از کمپرسورهای پیستونی یا پیچی استفاده می کردند. کمپرسور رفت و برگشتی دارای تعداد زیادی قطعات متحرک و در نتیجه راندمان پایین به دلیل تلفات اصطکاک زیاد است. در حین کار کمپرسورهای رفت و برگشتی، صدا و ارتعاش بالایی ایجاد می شود و همچنین نیاز به تعمیر و نگهداری منظم آنها وجود دارد. کمپرسورهای اسکرو نیز به نوبه خود دارای طراحی پیچیده و در نتیجه هزینه بسیار بالایی هستند. تولید کمپرسورهای اسکرو کم حاشیه است.

تعمیر و نگهداری چنین کمپرسورهایی پر زحمت است و به پرسنل بسیار ماهر نیاز دارد. در سال های اخیر کمپرسورهای جدیدی از نوع در بازار ظاهر شده اند که فاقد معایب مشخصه کمپرسورهای پیستونی و اسکرو هستند. کمپرسورهای اسکرول دارای راندمان انرژی بالا، سطح سر و صدای کم و لرزش هستند و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. این نوع کمپرسور از نظر طراحی ساده، بسیار قابل اعتماد و در عین حال ارزان است. با این حال، عملکرد کمپرسورهای اسکرول، به عنوان یک قاعده، از 40 کیلو وات تجاوز نمی کند.

فناوری های صرفه جویی در انرژی در چیلر

هنگام توسعه تجهیزات آب و هوایی مدرن، توجه ویژه ای به مشکل صرفه جویی در انرژی می شود. در اروپا، میزان انرژی مصرف شده توسط تجهیزات در طول چرخه سالانه عملیات یکی از معیارهای اصلی تصمیم گیری هنگام بررسی پیشنهادات ارائه شده برای مناقصه است. امروزه، یک پتانسیل قابل توجه برای بهبود بهره وری انرژی، توسعه و ایجاد فناوری اقلیمی است که می تواند برنامه بارگذاری را تا حد امکان به دقت تحت شرایط عملیاتی در حال تغییر پوشش دهد. به عنوان مثال، طبق تحقیقات انجام شده توسط ، میانگین بار سیستم تهویه مطبوع در طول فصل تا 80 درصد در نوسان است، در حالی که تنها چند روز در سال به کارکرد کامل نیاز است.

عملکرد چیلر

بسته به ظرفیت، چیلرها به سه نوع کمپرسور مجهز می شوند: کمپرسورهای اسکرول برای ظرفیت کوچک (اخیراً تغییر به سمت متوسط انجام شده است)، کمپرسورهای تک پیچ برای ظرفیت های متوسط و بزرگ، کمپرسورهای دو مارپیچ برای ظرفیت های متوسط، کمپرسورهای پیستونی هرمتیک. برای ظرفیت های کوچک و کمپرسورهای رفت و برگشتی نیمه هرمتیک برای عملکرد متوسط. کمپرسورهای اسکرول و اسکرو، به عنوان کارآمدتر در یک محدوده عملکرد خاص در مقایسه با کمپرسورهای پیستونی، به تدریج جایگزین دومی می شوند. چیلرها در دو حالت کارکردن فقط در حالت دستگاه تبرید و کارکرد در دو حالت دستگاه برودتی و حرارتی تولید می شوند. در چیلرهای هوا خنک،

چیلر با فن های گریز از مرکز

چیلر با فن های گریز از مرکز برای نصب در داخل ساختمان طراحی شده اند. الزامات اصلی برای این واحدها فشرده بودن و سطح سر و صدای کم مرتبط با نصب در داخل ساختمان است. این نوع چیلر از فن های سانتریفیوژ با سرعت کم استفاده می کند، اکثر اندازه های کوچک و متوسط دارای کمپرسور اسکرول کم نویز هستند، اندازه های کمپرسور رفت و برگشتی هرمتیک در یک محفظه مخصوص عایق صدا قرار می گیرند. پانل های جانبی بدنه چنین چیلرهایی دارای یک پوشش جذب صدا در داخل هستند، همراه با پیکربندی استاندارد ST، یک پیکربندی SC کم صدا ارائه شده است که در آن کمپرسور رفت و برگشتی نیمه هرمتیک در یک محفظه جاذب صدا قرار می گیرد. و روی لوله های تخلیه و مکش مدار تبرید کانکتورهای انعطاف پذیر وجود دارد.

هنگام انتخاب این نوع چیلر و محل قرارگیری آن، باید از تامین رایگان هوای خنک کننده چیلر و حذف هوای گرم شده در کندانسور اطمینان حاصل کرد. این کار با کمک مجاری هوای مکش و تخلیه انجام می شود، بنابراین یک شبکه تهویه متشکل از یک فن گریز از مرکز، یک بخاری هوا (کندانسور چیلر)، کانال های هوا، لوورهای تهویه ورودی و خروجی تشکیل می شود. ابعاد دومی بر اساس سرعت هوای توصیه شده در سطح مقطع گریتینگ ها و کانال های هوا انتخاب می شود.

تعیین افت فشار در شبکه تهویه بر اساس محاسبات آیرودینامیکی ضروری است. افت فشار در شبکه تهویه باید با فشار ایجاد شده توسط فن سانتریفیوژ در مقدار نرخ جریان هوا که کندانسور را خنک می کند مطابقت داشته باشد. در صورتی که فشار فن سانتریفیوژ کمتر از افت فشار در شبکه تهویه باشد، می توان با دستور خاصی موتور الکتریکی قوی تری را به فن سانتریفیوژ اعمال کرد. کانال های هوا باید با استفاده از کانکتورهای انعطاف پذیر به چیلر متصل شوند تا لرزش به شبکه تهویه منتقل نشود.

چیلر دارای فن محوری

چیلر در طرح مونوبلاک با فن های محوری و فن های گریز از مرکز در دسترس هستند. فن های محوری نمی توانند برای شبکه تهویه کار کنند، بنابراین چیلرهای دارای فن محوری فقط باید در خارج از ساختمان نصب شوند، در حالی که هیچ چیزی نباید مانع از ورود هوا به کندانسور و خروج هوا توسط فن ها شود. چیلرهای دارای فن محوری در انواع مختلف قابل تولید هستند: 1 - استاندارد، 2 - با بازیابی کامل حرارت، 3 - با بازیابی نسبی گرما، 4 - برای خنک کردن محلول ضد یخ آبی اتیلن گلیکول در محدوده دمای عملیاتی از +4 درجه سانتیگراد. از -7 درجه سانتیگراد.

امکان اجرای چیلر با روش اضافی تنظیم ظرفیت خنک کننده وجود دارد. با گزینه های چیلر 1، 3، گرمای میعان به هوای بیرون منتقل می شود و به طور جبران ناپذیری از بین می رود. برای گزینه های چیلر 2 و 4، مبدل های حرارتی پوسته و لوله اضافی نصب شده است که کندانسور را به طور کامل در گزینه R (با استفاده از 100٪ گرمای میعان برای گرم کردن آب) یا به طور جزئی (استفاده از 15٪ از گرمای میعان برای گرم کردن آب) نصب می کند. آب را گرم کن).

در گزینه 4 یک کندانسور پوسته و لوله اضافی در خط تخلیه بعد از کمپرسور قبل از کندانسور اصلی هوا نصب شده است. پیکربندی چیلر می تواند: ST-standard; LN - با کاهش سطح سر و صدا، که با نصب یک پوشش جاذب صدا برای کمپرسور و کاهش سرعت چرخش فن محوری کندانسور در مقایسه با پیکربندی استاندارد به دست می آید. EN - با کاهش قابل توجه سطح نویز، که با نصب یک پوشش جاذب صدا برای کمپرسور، افزایش سطح آزاد کندانسور برای عبور هوا و کاهش سرعت چرخش فن محوری و همچنین به دست می آید. نصب کمپرسور بر روی تکیه گاه های فنر ضد لرزش با استفاده از اتصال دهنده های انعطاف پذیر در خطوط لوله تخلیه و مکش کانتور تبرید.

سطح توان صوتی مورد نیاز برای یک چیلر در حال کار با فن های محوری نصب شده در خارج از ساختمان ممکن است خیلی زیاد نباشد مگر اینکه در ساختمانی که ساختمان در آن قرار دارد نیازهای صوتی خاصی وجود داشته باشد. در صورت وجود چنین محدودیت‌هایی، سطح فشار صدای اتاق از نویز منتشر شده از چیلر باید محاسبه شود و در صورت لزوم باید از تنظیمات مخصوص چیلر استفاده شود.

چیلر

هنگام انتخاب چیلر، مطابقت عملکرد، عملکرد و مشخصات چیلر با شرایط و وضعیت استفاده از تجهیزات بسیار مهم است. اگر از این کار تطبیق غفلت کنید، ممکن است عملکرد مورد انتظار را در هنگام کارکرد واقعی نشان ندهد و همچنین ممکن است تجهیزات خنک شونده و خود چیلر مشکلاتی ایجاد کند.

علاوه بر مشکلاتی که در دمای تنظیم شده و مقدار حرارتی که باید خنک شود، ارتفاع بالابر لوله‌ای که اجسام خنک‌شده و چیلر را به هم متصل می‌کند ممکن است به دلیل ضخامت، طول و شکل لوله‌کشی تغییر کند، بنابراین انتخاب نوع چیلر امکان‌پذیر نیست. در مقایسه با سایر تجهیزات ساده است.

برای انتخاب صحیح چیلر ابتدا دمای آب در گردش را مشخص کنید و سپس از محیط نصب روش خنک کاری هوا خنک یا آب خنک آن را مشخص کنید.

پس از تعیین ظرفیت خنک کننده از تجهیزات خنک کننده و ظرفیت پمپ، می توانید به سراغ انتخاب چیلر بروید. مهم است که در حین تأیید شرایط استفاده با این فرآیندها، یک انتخاب انجام دهید.

ظرفیت خنک کننده چیلر

ظرفیت خنک کننده مقدار مهمی است که می تواند به عنوان راهنمای محدوده دمای عملیاتی برای اینکه چیلر آب سرد چقدر می تواند جسم مورد نظر را خنک کند (شیئی که قرار است خنک شود) استفاده شود. واحد ظرفیت خنک کننده چیلر ثابت است و معمولاً بر حسب W (وات) بیان می شود. با این حال، محاسبه با kcal/h آسان‌تر است، بنابراین از kcal/h برای ارائه توضیح در اینجا (1kW=860kcal/h) استفاده می‌کنیم.

شرایط مختلفی بر اساس اینکه این مقدار به عنوان یک محیط گرمایی استفاده می شود و ظرفیت آن چقدر است ثابت و محاسبه می شود. با این حال، عناصر دیگری نیز وجود دارد، مانند زمانی که جسمی که قرار است خنک شود، خود گرم شود و زمانی که تفاوت زیادی با دمای اتاق وجود دارد و زمانی که درجه گرما زیاد است، بنابراین به بیان دقیق، برخی از جنبه‌ها وجود دارد که درک آنها دشوار است. اما روش زیر به عنوان یک روش محاسبه تقریبی استفاده می شود.

کولرهای خشک: ویژگی های عملکرد و انواع دستگاه ها

درای کولر یا کولر خشک ، یک دستگاه فن است که برای خنک کردن مایع خنک کننده با دمیدن هوای بیرون استفاده می شود. هم در سیستم های تهویه مطبوع کوچک - فن کویل چیلر و هم در شرکت های بزرگ صنعتی استفاده می شود. در این صفحه می توانید اطلاعات اولیه در مورد خشک کن ها و همچنین لیستی از معروف ترین سازندگان این دستگاه ها را بیابید.

متاسفانه فن کویل ها هم معایبی دارند. این شامل:

اندازه های سیستم بزرگ با توجه به ابعاد چشمگیر سیستم فن کویل چیلر، نصب آن تنها در ساختمان های بزرگ توصیه می شود.

کیفیت پایین فیلتراسیون فیلترهای تصفیه هوا که در واحدهای فن کویل تعبیه شده اند، بسیار بدتر از آنالوگ ها در سیستم های اسپلیت کار می کنند.

پیچیدگی بالای نصب با توجه به ابعاد و وزن زیاد سیستم های فن کویل چیلر، زمان و تلاش زیادی برای نصب آنها صرف می شود

سیستم های فن کویل چیلر به دلیل مزایای متعددی نسبت به سیستم های اسپلیت سنتی محبوب هستند. از جمله مزایا عبارتند از:

مقیاس پذیری فاصله بین واحدها در سیستم های اسپلیت به دلیل مبرد مورد استفاده در آنها از 15 متر بیشتر نمی شود. در عین حال، فاصله بین چیلر و فن کویل می تواند بیش از صدها متر باشد، که باعث می شود در صورت لزوم، سیستم را به راحتی گسترش دهید.

تطبیق پذیری. بر خلاف سیستم های تهویه مطبوع در سیستم های اسپلیت استاندارد، واحدهای فن کویل قادرند در تمام طول سال بدون توقف کار کنند.

ایمنی. واحدهای فن کویل بسیار ایمن تر از مبرد گازی مورد استفاده در سیستم های اسپلیت هستند.

هنگام انتخاب واحد فن کویل، پارامترهای دستگاه زیر باید در نظر گرفته شود:

نوع (کاست، کف، دیوار یا کانال)؛

قدرت (حداقل شاخص در وات را می توان با ضرب مساحت اتاق تهویه مطبوع در 100 به دست آورد).

بهره وری انرژی (فقط مربوط به سیستم های تهویه مطبوع بزرگ است، زیرا واحدهای فن کویل مقدار زیادی برق مصرف می کنند).

سطح نویز (توصیه می شود از دستگاه هایی با فن های بی صدا استفاده کنید که سطح نویز آنها از 60 دسی بل تجاوز نمی کند).

دو نوع اصلی سیستم های فن کویل چیلر وجود دارد:

سیستم تک منطقه ای عمدتاً برای سرویس‌دهی مناطق بزرگ با توزیع یکنواخت گرما استفاده می‌شود، زیرا تمام واحدهای فن کویل تک مدار متصل به آن به طور همزمان گرم و خنک می‌شوند.

سیستم چند منطقه ای از واحدهای فن کویل با مبدل های حرارتی دو مداره استفاده می کند که به شما امکان جداسازی منبع آب سرد و گرم را می دهد. دستگاه های موجود در چنین سیستمی می توانند به طور همزمان دمای هوای مختلفی را در اتاق های مختلف ارائه دهند.

کمپرسورهای کم مصرف

همانطور که می دانید نوع کمپرسورهای مورد استفاده برای دقت برنامه بارگذاری چیلر اهمیت زیادی دارد. به طور سنتی، چیلر های با ظرفیت بالا از کمپرسورهای پیستونی یا پیچی استفاده می کردند. کمپرسور رفت و برگشتی دارای تعداد زیادی قطعات متحرک و در نتیجه راندمان پایین به دلیل تلفات اصطکاک زیاد است. در حین کار کمپرسورهای رفت و برگشتی، صدا و ارتعاش بالایی ایجاد می شود و همچنین نیاز به تعمیر و نگهداری منظم آنها وجود دارد. کمپرسورهای اسکرو نیز به نوبه خود دارای طراحی پیچیده و در نتیجه هزینه بسیار بالایی هستند. تولید کمپرسورهای اسکرو کم حاشیه است.

تعمیر و نگهداری چنین کمپرسورهایی پر زحمت است و به پرسنل بسیار ماهر نیاز دارد. در سال های اخیر کمپرسورهای جدیدی از نوع در بازار ظاهر شده اند که فاقد معایب مشخصه کمپرسورهای پیستونی و اسکرو هستند. کمپرسورهای اسکرول دارای راندمان انرژی بالا، سطح سر و صدای کم و لرزش هستند و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. این نوع کمپرسور از نظر طراحی ساده، بسیار قابل اعتماد و در عین حال ارزان است. با این حال، عملکرد کمپرسورهای اسکرول، به عنوان یک قاعده، از 40 کیلو وات تجاوز نمی کند.

فناوری های صرفه جویی در انرژی در چیلر

هنگام توسعه تجهیزات آب و هوایی مدرن، توجه ویژه ای به مشکل صرفه جویی در انرژی می شود. در اروپا، میزان انرژی مصرف شده توسط تجهیزات در طول چرخه سالانه عملیات یکی از معیارهای اصلی تصمیم گیری هنگام بررسی پیشنهادات ارائه شده برای مناقصه است. امروزه، یک پتانسیل قابل توجه برای بهبود بهره وری انرژی، توسعه و ایجاد فناوری اقلیمی است که می تواند برنامه بارگذاری را تا حد امکان به دقت تحت شرایط عملیاتی در حال تغییر پوشش دهد. به عنوان مثال، طبق تحقیقات انجام شده توسط ، میانگین بار سیستم تهویه مطبوع در طول فصل تا 80 درصد در نوسان است، در حالی که تنها چند روز در سال به کارکرد کامل نیاز است.

عملکرد چیلر

بسته به ظرفیت، چیلرها به سه نوع کمپرسور مجهز می شوند: کمپرسورهای اسکرول برای ظرفیت کوچک (اخیراً تغییر به سمت متوسط انجام شده است)، کمپرسورهای تک پیچ برای ظرفیت های متوسط و بزرگ، کمپرسورهای دو مارپیچ برای ظرفیت های متوسط، کمپرسورهای پیستونی هرمتیک. برای ظرفیت های کوچک و کمپرسورهای رفت و برگشتی نیمه هرمتیک برای عملکرد متوسط. کمپرسورهای اسکرول و اسکرو، به عنوان کارآمدتر در یک محدوده عملکرد خاص در مقایسه با کمپرسورهای پیستونی، به تدریج جایگزین دومی می شوند. چیلرها در دو حالت کارکردن فقط در حالت دستگاه تبرید و کارکرد در دو حالت دستگاه برودتی و حرارتی تولید می شوند. در چیلرهای هوا خنک،

چیلر با فن های گریز از مرکز

چیلر با فن های گریز از مرکز برای نصب در داخل ساختمان طراحی شده اند. الزامات اصلی برای این واحدها فشرده بودن و سطح سر و صدای کم مرتبط با نصب در داخل ساختمان است. این نوع چیلر از فن های سانتریفیوژ با سرعت کم استفاده می کند، اکثر اندازه های کوچک و متوسط دارای کمپرسور اسکرول کم نویز هستند، اندازه های کمپرسور رفت و برگشتی هرمتیک در یک محفظه مخصوص عایق صدا قرار می گیرند. پانل های جانبی بدنه چنین چیلرهایی دارای یک پوشش جذب صدا در داخل هستند، همراه با پیکربندی استاندارد ST، یک پیکربندی SC کم صدا ارائه شده است که در آن کمپرسور رفت و برگشتی نیمه هرمتیک در یک محفظه جاذب صدا قرار می گیرد. و روی لوله های تخلیه و مکش مدار تبرید کانکتورهای انعطاف پذیر وجود دارد.

هنگام انتخاب این نوع چیلر و محل قرارگیری آن، باید از تامین رایگان هوای خنک کننده چیلر و حذف هوای گرم شده در کندانسور اطمینان حاصل کرد. این کار با کمک مجاری هوای مکش و تخلیه انجام می شود، بنابراین یک شبکه تهویه متشکل از یک فن گریز از مرکز، یک بخاری هوا (کندانسور چیلر)، کانال های هوا، لوورهای تهویه ورودی و خروجی تشکیل می شود. ابعاد دومی بر اساس سرعت هوای توصیه شده در سطح مقطع گریتینگ ها و کانال های هوا انتخاب می شود.

تعیین افت فشار در شبکه تهویه بر اساس محاسبات آیرودینامیکی ضروری است. افت فشار در شبکه تهویه باید با فشار ایجاد شده توسط فن سانتریفیوژ در مقدار نرخ جریان هوا که کندانسور را خنک می کند مطابقت داشته باشد. در صورتی که فشار فن سانتریفیوژ کمتر از افت فشار در شبکه تهویه باشد، می توان با دستور خاصی موتور الکتریکی قوی تری را به فن سانتریفیوژ اعمال کرد. کانال های هوا باید با استفاده از کانکتورهای انعطاف پذیر به چیلر متصل شوند تا لرزش به شبکه تهویه منتقل نشود.

چیلر دارای فن محوری

چیلر در طرح مونوبلاک با فن های محوری و فن های گریز از مرکز در دسترس هستند. فن های محوری نمی توانند برای شبکه تهویه کار کنند، بنابراین چیلرهای دارای فن محوری فقط باید در خارج از ساختمان نصب شوند، در حالی که هیچ چیزی نباید مانع از ورود هوا به کندانسور و خروج هوا توسط فن ها شود. چیلرهای دارای فن محوری در انواع مختلف قابل تولید هستند: 1 - استاندارد، 2 - با بازیابی کامل حرارت، 3 - با بازیابی نسبی گرما، 4 - برای خنک کردن محلول ضد یخ آبی اتیلن گلیکول در محدوده دمای عملیاتی از +4 درجه سانتیگراد. از -7 درجه سانتیگراد.

امکان اجرای چیلر با روش اضافی تنظیم ظرفیت خنک کننده وجود دارد. با گزینه های چیلر 1، 3، گرمای میعان به هوای بیرون منتقل می شود و به طور جبران ناپذیری از بین می رود. برای گزینه های چیلر 2 و 4، مبدل های حرارتی پوسته و لوله اضافی نصب شده است که کندانسور را به طور کامل در گزینه R (با استفاده از 100٪ گرمای میعان برای گرم کردن آب) یا به طور جزئی (استفاده از 15٪ از گرمای میعان برای گرم کردن آب) نصب می کند. آب را گرم کن).

در گزینه 4 یک کندانسور پوسته و لوله اضافی در خط تخلیه بعد از کمپرسور قبل از کندانسور اصلی هوا نصب شده است. پیکربندی چیلر می تواند: ST-standard; LN - با کاهش سطح سر و صدا، که با نصب یک پوشش جاذب صدا برای کمپرسور و کاهش سرعت چرخش فن محوری کندانسور در مقایسه با پیکربندی استاندارد به دست می آید. EN - با کاهش قابل توجه سطح نویز، که با نصب یک پوشش جاذب صدا برای کمپرسور، افزایش سطح آزاد کندانسور برای عبور هوا و کاهش سرعت چرخش فن محوری و همچنین به دست می آید. نصب کمپرسور بر روی تکیه گاه های فنر ضد لرزش با استفاده از اتصال دهنده های انعطاف پذیر در خطوط لوله تخلیه و مکش کانتور تبرید.

سطح توان صوتی مورد نیاز برای یک چیلر در حال کار با فن های محوری نصب شده در خارج از ساختمان ممکن است خیلی زیاد نباشد مگر اینکه در ساختمانی که ساختمان در آن قرار دارد نیازهای صوتی خاصی وجود داشته باشد. در صورت وجود چنین محدودیت‌هایی، سطح فشار صدای اتاق از نویز منتشر شده از چیلر باید محاسبه شود و در صورت لزوم باید از تنظیمات مخصوص چیلر استفاده شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 199
  • بازدید کلی : 5462
  • کدهای اختصاصی